.

torsdag 2 oktober 2014

Tekannelampa / Teapotlamp


Ibland får jag sådan ha-begär när jag hittar något på Pinterest. Tekannelampan var en sådan sak och jag hittade den här. Jag fick borra mig svettig flera kvällar och jag vet inte riktigt vad min man skulle säga om han visste vad jag gjorde med borren. Jag tänker mig att de borrar jag använda nog är lite slöa vid det här laget, men hur ofta använder man de tjockaste borrarna egentligen? 

Det hade varit roligare om min kanna hade lock men jag botaniserade på second hand och ville inte lägga ut så mycket pengar ifall det inte skulle bli lyckat så det fick bli en kanna utan lock för någon tia. När väl borrandet var klart var resten en barnlek. Bara att dra in sladden. 


Pinterest is one of my favourite sites and when I found a teapot lamp I could not resist making one myself. It was quite a job drilling through the bottom of it and I had to break up the job on several nights but in the end I got there. 



5 kommentarer:

  1. Förtjusande!! Upp-och-ner vända landet :)

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken charmig lampa!
    Tack för titten & dom fina orden, håller också tummarna för ett mer positivt kommande år ↠♡↞

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig! :)

    Vad pysslig du verkar vara, jättefin lampa! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lampa du fixat! Gillas skarpt :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!