.

måndag 30 november 2015

Glögg i miniatyr


Jag har provat på Silk clay för första gången och den var överraskande lättarbetad. Glöggset i miniatyr blev först ut. Glöggkannan fick en tomte på ena sidan och ingenting på den andra.


En ungefärlig storleksjämförelse får du nedan med värmeljuset.


Eller med min hand.


Nu får glöggfikat stå bredvid glöggmuggarna mellan gångerna det används. Jag har dukat fram det när vi har druckit glögg hittills. Vi har hunnit igenom flera sorter, dock inte årets Blossasmak, Earl Gray. Det kommer definitivt bli mer arbete med leran. Jag ska bara fundera ut vilka motiv vi ska forma.


15 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb. Väldigt sött måste jag säga

    SvaraRadera
  2. Så vansinnigt söta!! Och vilket pilljobb det måste ha varit! Helt klart gulligaste julpysslet i år.

    SvaraRadera
  3. Så smått och sött! Har aldrig testat Silk clay, men det ser ut att vara ett skojigt material!!

    SvaraRadera
  4. Men vad hände med min långa kommentar? Inte har du tagit bort den inte? Eller har du börjat med att du förhandsgranskar kommentarer innan de blir godkända? Jag skrev iaf att en kompis gör smyckesdelar i lera, häftigt blir det med personliga och säsongsanpassade figurer.

    SvaraRadera
  5. Nej, jag har inte tagit bort något. Visst är det förargligt när sånt händer, särskilt efter långa inlägg. Förhandsgranskar heller inte.

    SvaraRadera
  6. Så otroligt liten, vilket pilla. Bra jobbat att gå till en så fin servis j den storleken!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!