.

måndag 24 oktober 2016

Shell poetry


Jag tror jag har visat er min shell poetry tidigare. Nu har samlingen utökats. Först ser vi snäckorna på utsidan. 


Endast den som är lite nyfiken hittar dikten, eller i detta fall, början på en längre dikt.


Lyfter man på nästa snäcka kommer nästa strof. Fast så många snäckor har jag inte att det hade räckt till hela dikten så det tar stopp här. Tycker att Blakes ord är så fina och passar så bra just när det gäller att fokusera på de små glädjeämnena i vardagen som faktiskt är nyckeln till lycka om du frågar mig.


Här har vi alla tre shell poetrys i samlad tropp.



3 kommentarer:

  1. Åhhh Vad fint! Vilken bra idé. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint, vilka idéer du har. Blev lite sugen på att göra ngt liknande med favoritcitat:)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!