.

onsdag 26 oktober 2016

Träsnurror


Något som jag minns från min barndom är att min morfar snidade till en träsnurra till mig och min syster som vi fick färglägga. Det var så kul att se hur fina snurrorna blev när de snurrade. Det här tänkte jag föra vidare till mina barn och de tyckte det var roligt, men lite lika superkul som jag tyckte att det var. Detta får bli mitt andra bidrag till Monthly makers leksakstema. Elsa är värd den här månaden och kika gärna in där och se vad andra har gjort.


Jag känner mig så sjukt gammal när jag tänker på att jag hade så mycket kul av min snurra och mina barn ledsnade mycket snabbare än jag gjorde när jag var liten. Jag känner mig som en 80-åring som berättar för barnbarnen att vi bara hade kottar och pinnar att leka med när jag var liten. Typ.


Här är i alla fall våra snurror, som jag fortfarande tyckte var väldigt kul att göra. Alla är igång...


... men där stannade en.


Som ni såg ovan kan man måla dem rätt grovt, de blir ändå fina när de snurrar. Målar man lite finare blir det smalare ränder när de är i farten. Snurrorna kommer från CC Hobby.


5 kommentarer:

  1. Haha, nu är mitt kusinbarn vuxet men en julafton när han var sådär en 3-4 år och mest ville umgås med mig så satt han och jag och tittade på Kalle Anka och hans vänner önskar god jul. Efter några snuttar utbrister ungen att det här har han på video hemma och varför får man bara se lite. Då kände jag mig sådär gammal som du klockrent beskriver i din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Ja, det är bara att inse att man inte är helt ung längre.

      Radera
    2. Ang din kommentar hos mig: Det är ju en jätteskillnad mellan att låna ett barn (och kunna skjuta allt praktiskt åt sidan) och att vara förälder 24/7. Jag skulle iaf inte orka eller hinna vara såhär närvarande och inkännande på heltid, då skulle det inte bli mat eller rena kläder. Därför det är så bra för barn, tänker jag, att ha flera vuxna som ser dem och tycker om dem. På din blogg ser man ju hur ni har projekt och skapar tillsammans, tycket det låter som om du lyssnar in dem och som att ni har kul ihop. Sedan komer ju vardagen och vardagsgnatet och det slipper jag ju till stor del när jag lånar barn.

      Radera
  2. Fint!! Du är verkligen en sann inspiration när det gäller pyssel för barn!! Kommer nog att gå tillbaka till din blogg ofta när Lillen blir lite större och ska börja pyssla!:)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!