.

torsdag 30 mars 2017

Tre stentavlor


Här är ett projekt som jag verkligen kämpat med och som jag inte trodde skulle gå alls, men som till slut gick. Jag har tre stenar som med lite fantasi kan se ut som hjärtan. Den minsta ser definitivt ut som ett hjärta, och de andra påminner om hjärtan. Jag köpte några djupa ramar och tänkte "nu är det ju bara att hänga upp dem". Så klart var det inte något "bara" med det. Hur hänger man upp en sten, som ändå är rätt tung och får den att hänga där man vill och i rätt vinkel????

Efter mycket svettande och massor av omtag samt en skopa svordomar blev det ändå klart. Jag använde fiskelina som jag lindande och knöt runt stenarna flera varv. Linans genomskinlighet och icke-följsamhet gjorde projektet om möjligt ännu värre.

Utvärdering av projekt hjärt-sten-tavlor:

Svårighetsgrad - 20+ på en skala från 1-10.
Tidsåtgång - allt från fem helkvällar till en evighet. Beror på om du har tur eller inte.
Passar - ingen med den metod jag använde. Den som ändå försöker sig på det måste vara en idiot.

Uppdatering redan innan jag hann publicera inlägget - den största stenen har ramlat ner och gjort en lite grop i den inte ens årsgamla nyslipade parketten och lämnat en sorgligt tom ram med ett fiskelinetrassel.

2 kommentarer:

  1. Some projects are easier than they look and some are a nightmare :-) But this is worth all your hard work, it is very sweet.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  2. haha, älskar att läsa detta! känner verkligen igen mig i att något aom man tror ska vara lätt visar sig vara precis tvärt om... Men då känns det extra skönt när man väl klarat av det! och fint blev det med!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!