.

tisdag 20 november 2012

Katt-täcke



Åter ett lapptäcke är färdigt. Detta har nog varit det roligaste av alla.  Hela täcket bygger på katt-tyget jag hittade. Jag klippte ut några katter och "byggde" sedan ett hus till varje katt, gav dem himmel och gräs. Min förhoppning är att barnen kommer att gilla detta och minnas det när de är vuxna. Förmodligen är det väl en icke-existerande idealbild jag fantiserar om. Deras minne för livet blir säkert en fleecepläd köpt på Rusta med ett roligt mönster, på samma sätt som favoritgosedjuret blev GB-glassgubben.


Med detta lämnar jag över till Husmorsskolans symöte där ni kan se vad andra knåpat med. 

10 kommentarer:

  1. Vilket fint lapptäcke med alla katter i sina hus.Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vilken rolig idé!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint täcke. Jag tror att det blir som du önskar, att barnen minns det här täcket med lite extra kärlek. Vem skulle inte göra det, katterna är ju underbara i sina små hus! Jag har själv just börjat lite smått med att lära mig lappteknik, å vad roligt det är!

    SvaraRadera
  4. Wow! Jag tror det är något man kan föra vidare till barn, att det är extra fint och roligt med hemmagjort :) Dessutom, hallå det är katter i hus! :D

    SvaraRadera
  5. Gud vilket fint lapptäcke! Helt underbart med katterna som tittar ut ur husen.

    SvaraRadera
  6. Å, så fint och roligt det blev! Vad charmigt när avrje katt har sin egen gräsmatta, sin egen husform och sin egen himmel också.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!