.

torsdag 8 november 2012

Sovrum


Jag älskar färger! Ju fler desto bättre. Ju skarpare färger desto bättre. Ju mer osannolika blandningar desto bättre.

Men någon måtta får det ju vara. När jag ska sova är det vitt som gäller. Sovrummet går helt i vitt. Lampan är vit. Sängöverkastet är vitt.


 Överkastet är faktiskt en blandning av vitt och off-white. Jag var osäker på om det skulle gå ihop, men jag tycker nog att det gör det. Täcket var kul att sy till en början. Det består av rutor som är olika sinsemellan. En del innehåller en stjärna och andra ränder eller rutor. Vissa är helt och hållet enfärgade.



När det började gå upp för mig att täcket på håll skulle se helt vitt ut tappade jag sugen och det blev rätt segt att slutföra det hela. Att jag inte från början insåg att det skulle se helt vitt ut är ju lite udda. Syr man i bara vita tyger blir ju helheten helt vit. För att liva upp det hela lite smög jag in några blekt gröna stjärnor.



Tapeten är vit den också, men i skogen av träd sitter två gröna fåglar. Så sovrummet är helt vitt. Förutom lite grönt som fått smyga sig in. Sedan är det ju så att man måste bädda i enbart vita påslakan för att behålla allt det vita. Några påslakan-set har därför fått ta en liten paus på ett tag. Jag trivs förvånansvärt bra i mitt vita sovrum. Det blir en skön kontrast till resten av huset. Nu är jag nyfiken på att se hur alla andras sovrum på Fabriken ser ut.



1 kommentar:

  1. Fint! Jag föredrar färgfärgfärg i alla rum men sovrummet måste jag nog säga är ganska lugnt (för att vara mig iaf) vad med en inte lika färgentusiastisk sambo :P

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!