.

torsdag 15 november 2012

Kottboll


Hemma hos en vän bläddrade jag i en inredningsbok - titel tyvärr glömd - och fick syn på det eminenta pysslet kottboll. 


Mycket enkelt. Man tager en styrolitboll och täcker den med något brunt, man limmar t ex på omslagspapper. Sedan greppar man sin limpistol och limmar fast kotte efter kotte. 


Voila! Klart!   


Det mest förvånande var att det gick så många kottar och att bollen blev så tung. En styrolitboll väger ju i princip ingenting, likaså en kotte. Tillsammans blev det dock en hel del.

8 kommentarer:

  1. Verkligen fint och piffigt. Ska prova tror jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jätte fin ska den ligga eller hänga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hänger. Jag superlimmade fast en krok innan jag tog kottarna. Jag hade inte ens tänkt tanken att ha den liggande förrän du föreslog det men det blir ju toppen! Tack för tipset!

      Radera
  3. Men åh så fint och vilken kul pysselidé!! Måste testas:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så fint och fiffigt det vart med alla naturliga kottar :) Men så läckert du fullföljde trissen på rörelser ;) Nu väntar en ny omgång med linjer, http://fototriss.blogspot.se/ // Å

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!