.

tisdag 25 mars 2014

Yla mot månen



Visst är det kul när man hittar oprövade och roliga sätt att pyssla! På Slöjd i Skåne hittade jag denna bild som jag tyckte var helt underbar (scrolla ner lite på sidan så ser du bilden). Vargen fick följa med men med en annan bakgrund. Min varg har hamnat mitt i midvintermörkret. Superenkelt att göra och kul! Jag klippte ut figurer i filt, sydde fast dem och toppade det hela med lite pärlor. Ett tips kan vara att först tråckla fast filtfigurerna grovt så att de inte flyttar på sig. Klart!




Nu gäller det bara att hitta en mer passande ram. Jag fattar inte varför jag köper dessa träramar, jag gillar dem verkligen inte. Dessutom är ram-målning/dekoration ett pyssel jag INTE gillar. Det är så många kanter på en ram och man måste alltid ta det i minst två steg.

Vargen får i alla fall bli mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

6 kommentarer:

  1. Ja, det är kul att prova nya pysseltekniker! Vilken trevlig tavla det blev!

    SvaraRadera
  2. Söt tavla! Jag tycker att träramen passar bra till det färgglada motivet. Pärlorna gjorde att tavlan fick en extra tatch

    SvaraRadera
  3. Jättefin tavla!
    //Karin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!