.

torsdag 4 december 2014

Målad byrå


Ytterligare ett UFO klart! Lopplisa utmanar ju oss att göra klart något som ligger och skräpar innan den 15:e varje månad. Något som skräpat i min källare sedan i somras är en loppad byrå som jag köpte och tänkte måla om lagom till att sonen blev blöjfri. Planen var att äntligen få ut det skrymmande skötbordet ut toaletten och ersätta det med en byrå eftersom vi behövde ett nytt ställe att förvara hans kläder på.


Det gick rätt snabbt att ta isär byrån, måla och tapetsera den. När jag sedan skulle skruva dit handtagen igen saknades en av de små livsviktiga plopparna (ovan) vid sidan av handtaget. Ni förstår ju lätt att luften gick ur en. Inget hände. Sonen blev blöjfri i augusti men skötbordet stod kvar. Nu har jag kommit över besvikelsen över den försvunna ploppen och satt dit två andra handtag på mittenlådan och jag är rätt nöjd med lösningen. Det jag är mindre nöjd med är att en av döttrarna lade beslag på byrån för egen räkning så skötbordet står fortfarande kvar. Men man slipper byta blöjor i alla fall. Och jag håller på att utarbeta en plan på hur jag ska få tillbaka byrån.




3 kommentarer:

  1. Tror jag det att dottern la beslag på byrån! Makalöst fin, trots uteblivna ploppar :)

    SvaraRadera
  2. Åh, galet tjusig byrå!
    Den hade jag också lagt beslag på om jag haft chansen!
    Vad heter tapeten?
    OCH du råkar möjligen inte ha kvar de andra handtagen och plopparna??
    Tänk om det skulle vara samma storlek som jag är i behov av!
    Vill du maila mig och köpslå?
    x-handarbete-pyssel@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillade byrån! Jag tror tyvärr att jag slängde knopparna som var kvar men jag ska kolla en extra sväng i källaren. Om jag har dem får du de gärna. Mailar dig. Tapeten finns i serien Un Bisou de Mme Pitou.

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!