.

tisdag 30 december 2014

Pysselåret 2014



Dags att summera 2014. Från början hade jag en tanke om att bloggen skulle handla om lite av varje men allt eftersom tiden gått har det blivit mer och mer fokus på pyssel. Jag älskar att pyssla och har hittat så mycket inspiration via andra bloggar och Pinterest att det liksom inte går att hejda. Det blir bara pyssel för hela slanten. Så här blev pysselåret 2014.

Januari
Jag drog gång min första utmaning som handlade om just pyssel. Det var oväntat roligt och även om man kan schemalägga inlägg innan var det lite marigt att lita på att utmaningsinlägget med länkverktyget kom ut varje söndag. Klipp och klistra i toarulle blev det i januari.


Februari
Min Kinoko-kopia på lampa har hängt i köket sedan februari.


Mars
Den sydda katten har omåttligt många visningar i bloggen. Jag kan själv inte förstå det och är helt förundrad över att just den är så populär.


April
Den ljuva utesittartid börjar med lite tur i april. Nu har man hela långa sommarhalvåret framför sig. Underbart! En bokhylla pysslades till utomhus i fjol.


Maj
Jag gjorde en jätteladdning betong och gjöt lite av varje. Pallen är jag mest nöjd med men den finns inte kvar i livet då sisten sprack under sommaren.


Juni
I en tid då man inte behöver lampor alls satte jag upp mina lampskärmar. Nu på vintern har jag en ljusslinga i och kring mina lampskärmar. Jag gillar dem både sommar och vinter.


Juli
Virkning av barnens gamla plagg är alltid lika kul. Färgerna bestäms av vilka plagg de växer ur. Det blir inte så många pastellvirkningar framöver. Nu är det mer mättade färger som gäller. Ofta svart men det funkar ju det också.



Augusti
Loppisfyndade tekoppar som matchade köksväggen. Gjorde två men en har gått i kras sedan dess.


September
Nålfiltning på tovade vantar. Jag har faktiskt inte använt dessa så mycket. Det har liksom varit för varmt hittills. Nu i jul hade jag behövt dem men tog inte med dem. Hoppas ändå på en mild fortsättning på vintern. Avstår gärna från vantarna bara det blir milt.


Oktober
Det här var nog årets favoritpyssel. Kanske för att den inte ännu är i bruk. Lillebror gjorde anspråk på brandbilen och den är väl sönderlekt innan han ledsnat på den.


November
Fixade till det länge sedan utlovade lapptäcket till syskonbarnen.


December
En ny byrå på plats i huset. Här var det lillasyster som lade beslag på den och jag har än inte fått den tillbaka.


Ny kryllar huvudet av massor med idéer som måste provas under 2015. Gott nytt år önskar jag er!

4 kommentarer:

  1. TAck för alla härliga ideer! Gott Nytt år på dig!

    SvaraRadera
  2. Crafting is the best! and your work is so varied, just wonderful!
    Wonder what new crafts 2015 will bring
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint! Byrån är min favorit. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!