.

torsdag 5 februari 2015

Den gyllene kvicken


Min dotters julklappslista innehöll till övervägande de Harry Potter-saker. För att undvika missförstånd fick vi en önskelista som innehöll tydliga referenser till de saker hon ville ha på Ebay. Mycket praktiskt och enkelt för alla inblandade. Den enda haken var att man fick vara ute i extremt god tid för att hinna klicka hem sakerna innan julafton.

En sak har hon gjort själv, ett halsband i form av den gyllene kvicken, eller the golden snitch som den heter på engelska. Vi har klämt alla åtta filmerna i dvd-boxen som hon också fick i julklapp, så man lär sig en del termer på engelska när man ser dem.

Jag måste säga att storyn i Harry Potter är mycket bättre än jag väntat mig. Jag tycker handlingen är väl genomtänkt och hänger ihop på ett sätt som överraskade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!