.

tisdag 15 november 2016

Nåldyna provdocka


Jag hittade ett roligt mönster, tillika en tydlig beskrivning, på en provdocka här och i den ständiga jakten på den perfekta nåldynan kände jag att jag var tvungen att prova göra den.


Jag gjorde exakt som i beskrivningen, förutom att jag inte satte en knopp överst, och så ändrade jag lite i foten för att den skulle sitta bättre. Den sitter fast på en loppad mässingsljusstake och eftersom det ändå var ett hål för ljuset tänkte jag att jag skulle förankra dockan lite bättre än bara med limpistol som de gjorde i beskrivningen. Nedan ser du hur jag gjorde, en fylld tygtapp som passade in i ljusstaken och som jag limmade fast.


Kommer jag då att använda den som nåldyna? Nej, det känns för makabert. 


Och titta där kikar monsterdockorna fram. 


Och där är babuschkan. Så den nya dockan är i fint kvinnligt sällskap. 

1 kommentar:

  1. Jag älskar ju miniatyrer så den här föll jag för med en gång. Och vilket lyft att ha den på en mässingsljusstake.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!