.

onsdag 7 december 2016

Julgranar av tyg och ståltråd


Du har väl inte missat att Monthly Makers har presenterat sitt decembertema - jul. Du kan lägga upp en kommentar hos månadens värd Anna Maria Larsson under hela december. Jag spinner vidare på förra månadens tema, metall och har gjort granar av tyg och metall. Åsså en liten träpärla. Trä- och metallslöjd och textilslöjd, allt i ett och samma bidrag. De här granarna kan jag verkligen rekommendera. Mycket enkla att göra och så blir de fina tycker jag. Rita upp en gran på tyg. Klipp ut fram- och baksida. Lägg en lång najtråd genom hela och sy över najtråden. Lämna en bit öppet längst ner och stoppa granen genom hålet. Zick-zacka igen hålet. Böj till najtråden och trä på pärla och böj till för att få pärlan att stanna kvar.



Här hittade jag originalbilden men länken går till hela bloggen, så den kanske är svår att hitta. Mina granar är i princip som originalet förutom att jag satt en pärla längst ner istället för att sticka fast dem på en bit drivved. Jag kommer att hänga upp mina i nylontråd. Det här tror jag kommer att bli årets favoritjulpyssel för mig, rent av favoritjulpysslet för flera år framåt, så roliga var de att göra.


Jag har fotat mina granar innan jag hängde upp dem men de hänger nu i en nylonlina fäst i toppspiralen.



13 kommentarer:

  1. Snacka om att det är rätt tema för dig. Och vaz roligt med alla olika typer av julgranar du gör. Förstår att detta är en favorit! Gillar särskillt formen på den, bulligheten, de olika färgerna/mönstrena och den böjda metallen är pricken över i. Haha, jag kunde nog ha skrivit direkt att jag gillar allt ned dem :-D

    SvaraRadera
  2. Såå fina!! Skulle kunna tänka mig en hel skog! Och vilket fint fiskbenstyg!

    SvaraRadera
  3. How beautiful and creative!!! :)

    SvaraRadera
  4. Men så fina! De där ska jag spara och se om jag vågar ge mig på att göra. Kram

    SvaraRadera
  5. Men så fina! De där ska jag spara och se om jag vågar ge mig på att göra. Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vad fina!! Verkar enkla att göra men ser ändå så proffsiga ut!!:)

    SvaraRadera
  7. De var ju jättefina! Gillar kottgranarna i förra inlägget också.

    SvaraRadera
  8. De var ju jättefina! Gillar kottgranarna i förra inlägget också.

    SvaraRadera
  9. Vad gulliga granar och kul att du använt lite olika tekniker :) De påminner mig faktiskt om några julgranar vi alltid hade i granen när jag växte upp. Fint.

    SvaraRadera
  10. Men åh, så fina de blev! Superhärliga :)

    SvaraRadera
  11. Mulliga och gulliga! Förstår att de var roliga att sy! Jag kan tänka mig en hel drös i blått ...

    SvaraRadera
  12. Så fiffigt, kul, fint och snabbt sätt att fixa egna dekorationer på! Jag blev jättesugen att prova själv :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!