.

fredag 16 december 2016

Portmonnä-ringar




Ännu fler ringar är klara! Den här gången är det en små portmonnäer i super sculpey som jag sedan målade i nagellack.

Även här har jag använt en fingerring som jag limmat fast min lilla portmonnä på. Jag gjorde tre stycken och tyvärr har en av dem, den gröna, spårlöst försvunnit hemma hos oss. Jag har letat på den gröna tjocka ryamattan, som brukar vara ett bra ställe för smådelar att gömma sig i, och i den gröna soffan utan resultat. Den gröna var den som jag helst ville behålla själv, men den kommer väl fram förr eller senare. Den kan ju också hamnat i lego- eller duplolådan, eller i lådan med småleksaker. Suck. Jag gissar att den kommer fram senare, snarare än förr.

2 kommentarer:

  1. Så näpna och fina!! Hoppas du hittar den gröna snart!! Du får dammsuga mattan försiktigt!! Det här med nagellack verkar ju vara en bra lösning!! Och vilken nyansvariation det finns!!! Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det blir till att nagelfara mattan. Nagellack är faktiskt överraskande bra.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!