.

lördag 9 september 2017

Ljusstake i betong


Nu när man inte längre kan låtsas som att det är sommar och kvällarna börjar bli mörka är det bara att inse att hösten är här. Jag har gjort ytterligare ett försök på temat betonggjutning och gjort en ljusstake av en norsk vattenflaska som jag tycker hade ett snyggt mönster.

Sedan gick jag över den med min sprayf'ärg i kopparnyans och så var den klar. Den här gången lydde jag råd jag fått på bloggen tidigare om att låta ljusstumpen sitta kvar efter gjutningen och bränna upp den helt så att det blev ett hål där den suttit. Det funkade bra. Däremot är jag inte heller denna gång nöjd med finishen. Den blev alldeles för grov och porös. Kan hända gör jag något mer i betong framöver men jag har kommit fram till att det räcker mycket bra att göra en sak vart annat eller vart tredje år. Inte min grej, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!